اخبارویژه

گروه EBIT لوفت هانزا در ۲۰۱۸ هزينه هاي پايين تري را نسبت به سال قبل، پيش بيني کرد

به گزارش وب سایت فلایت گلوبال، كارستن اسپور، رئیس هیئت مدیره اجرایی و مدیر عامل شرکت شعبه هلند لوفت هانزا می گوید ۲۰۱۸ یک سال دیگر برای گروه لوفت هانزا در سال مالی آینده بود. ما بهترین نتایج را در تاریخ شرکت تولید کردیم. این تمام تلاش ۱۳۵،۰۰۰ نفر که نیروی کار گروهی ما را تشکیل می دهند یک موفقیت عالی کار گروهی است.

مجموع درآمد گروه برای سال ۲۰۱۸، افزایش ۶ درصدی در سال قبل بود. با استفاده از استاندارد حسابداری استاندارد IFRS 15 بار مالی شده، درآمد کل یک درصد در سال ۲۰۱۷ به ۳۵٫۸ میلیارد یورو رسید. EBIT تعدیل شده برای سالی که حدود ۲٫۸ میلیارد یورو بود تنها کمی کمتر از رکورد ۳٫۰ میلیارد دلار از سال قبل بود، علیرغم افزایش ۸۵۰ میلیون یورو در هزینه های سوخت و ۵۱۸ میلیون یورو از هزینه های ناشی از تاخیر و لغو ۷۰ درصد از ۳۰۴ میلیون یورو از سال قبل قابل توجه است). علاوه بر این، نتیجه يورووينگز توسط برخی از ۱۷۰ میلیون یورو صرف هزینه های یکپارچه به ادغام قطعات ناوگان سابق هوايي برلين مربوط است. بودجه احتياطي EBIT تعدیل شده به ۷٫۹ درصد (سال قبل: ۸٫۳ درصد) رسید. نتیجه خالص گروه سالیانه به ۲٫۲ میلیارد یورو رسید (سال قبل: ۲٫۳ میلیارد یورو).

EBIT تعدیل شده تحت تاثیر تغییر در حسابداری تعمیر موتورها قرار گرفت که EBIT افزایش یافته را برای سال ۲۰۱۸ با ۱۲۲ میلیون یورو افزایش داده و EBIT کاهش یافته را برای سال ۲۰۱۷ با ۴ میلیون یورو کاهش داد. بدون این تغییر حسابداری، EBIT در سال ۲۰۱۸ تنظیم شده بود تا مبلغ ۲٫۷ میلیارد یورو باشد.

درآمد واحد برای اولین بار تصویب IFRS 15 تنظیم شده و اثرات ارز در سال ۲۰۱۸ به دلیل کاهش درآمد واحد در يورووينگز ،۵/۰ درصد درصد کاهش یافت. درآمد واحدهای واحد در شبکه هواپیمایی شبکه گروهی کمی بالاتر از سطح پیشین خود بود، جایی که درآمدهای بیشتر واحد در مسیرهای طولانی (بیش از اقیانوس اطلس شمالی و از آسیا) بیشتر از درآمد ناشی از هواپيماهاي كوتاه پرواز به ویژه در نیمه دوم سال است.

رشد سودآوری و کاهش هزینه ها، روند درآمدی را پشتیبانی می کند. هزینه های واحد تنظیم شده برای قیمت سوخت و تغييرات ارز ۱٫۷ درصد کاهش یافته ۲۰۱۷ (یا ۱٫۲ درصد به جز تغییر در حسابداری تعمیر موتورهاي هواپيماهاي بلندپرواز است). خطوط هوایی شبکه سهم بالاتری را در کاهش کل هزینه واحد صرف کرد).

الريك سونسون مدیر ارشد مالی شعبه هلند لوفت  هانزا “اعلام كرد ما همچنان در تلاش برای کاهش هزینه های واحد خود سال به سال كار مي كنيم. ما در سال ۲۰۱۸ برای سومین سال متوالی موفق شدیم. ما برای سرمایه گذاری در رشد سودآور مجهز هستیم و در عین حال، در آینده نیز به افزایش بهره وری در هزینه ما کمک می کنیم. “

گروه لوفت هانزا ۳/۸ میلیارد یورو در سال ۲۰۱۸ سرمایه گذاری کرد، که بخش بزرگی از آن در هواپیماهای با هزینه ای بسیار بالا و با کارایی بالاي ۴۷۰  میلیون یورو از این مقدار مربوط به تغییر حسابداری تعمیرات موتور است. مجموع ناوگان هواپیما گروه در ۳۵ سال افزایش یافت و در پایان سال ۷۶۳ هواپیما به شمار می رفت.

 كارستن اسپون توضیح می دهد: “برای مشتریان ما، ما می خواهیم بهترین گروه خطوط هوایی در اروپا باشیم.” در عین حال، ما کاملا از ادامه فعالیت های تجاری پایدار آگاهی داریم. به همین دلیل است که ما همچنان به سرمایه گذاری در هواپیماهای پیشرفته، کم سر و صدا و سوخت کارآمد ادامه می دهیم.۴۰ هواپیمای پیشرفته بلندپرواز را ديروز سفارش داده ایم، هواپیماهای چهار موتور در ناوگان ما جایگزین خواهند شد. در نتیجه، تا اواسط سال ۲۰۲۰ کل ناوگان طولانی مدت ما تمام خواهد شد. صرفه جویی سوخت از این تنها به ۵۰۰۰۰۰ تن در سال خواهد رسید که برابر با ۱٫۵ میلیون تن دی اکسید کربن کمتر است.

گروه لوفت هانزا قادر است چنین سرمایه گذاری هایی را به دلیل ترازنامه های قوی و مداوم انجام دهد. بدهی مالی خالص در سال ۲۰۱۸ ۲۱ درصد افزایش به حدود ۳٫۵ میلیارد یورو (سال قبل: ۲٫۹ میلیارد یورو). با این حال، نسبت بدهی (بدهی خالص تعدیل شده در رابطه با EBITDA تعدیل شده) ۱٫۸ (سال قبل: ۱٫۵) به میزان قابل توجهی نسبت به نسبت کل بدهی گروه نسبت ۳٫۵ بود.

جریان نقدی آزاد به ۲۵۰ میلیون یورو (سال قبل ۲٫۱ میلیارد یورو) کاهش یافت. علاوه بر کاهش کمی درآمد، این در درجه اول به علت اثرات سربارانه در گردش در سال گذشته بود. در سال ۲۰۱۸ نیز افزایش در هر دو جبران متغیر و پرداخت مالیات، که هر دو نتیجه از بهبود قابل توجه درآمد سال قبل بود.

مقررات حقوق بازنشستگی ۱۵ درصد افزایش یافت و به ۵٫۸ میلیارد یورو رسید (در سال گذشته: ۵٫۱ میلیارد یورو)، به ویژه به دلیل چالش برانگیز محیط بازار سرمایه است. بازگشت سرمایه (ROCE تعدیل شده) پس از کاهش مالی ۱٫۳ درصد به ۱۰٫۶ درصد (سال قبل: ۱۱٫۹ درصد) کاهش یافت، اما همچنان بسیار بالاتر از هزینه های سرمایه بود.

با توجه به این نتایج مطلوب که در یک محیط بازار چالش برانگیز به دست آمده است، ما به نشست عمومی سال ۲۰۱۹ پیشنهاد می کنیم که یک سود سهام پایدار از ۸۰ سنت در هر سهم برای سال مالی ۲۰۱۸ توزیع شود”، الريك سونسون می گوید “این هر دو را قادر می سازد سهامداران ما به طور مناسب در موفقیت شرکت ما شرکت، در حالی که هنوز به ما در سرمایه گذاری در رشد آینده ما قدرت مي دهد”. سود سهام از ۰٫۸۰ يورو برای هر سهم به نسبت سود سهام ۱۳٪ از EBIT تك رقمي برای سال است.

شبكه خطوط هوايي

خطوط شبکه گروهی لوفت هانزا ، خطوط هوايي سوئيس و اتريش و مجموع EBIT های تعدیل شده ای را برای ۲۰۱۸ از ۲٫۴ میلیارد یورو به دست آورده اند که شش درصد بیشتر از سال گذشته به ۲٫۳ میلیارد دلار رسیده است. بودجه احتياطي EBIT تعدیل شده به ۱۰٫۷ درصد (سال قبل: ۹٫۸ درصد)، بهبودی ۰٫۹ درصد است. درآمد واحد (برای تغییرات ارز) برای سال جاری ۰٫۳ درصد افزایش یافته است، که عمدتا به دلیل افزایش عملیات طولانی مدت است. هزینه های واحد (برای تأثیرات سوخت و ارز و به استثنای تاثیر تغییر در حسابداری) به میزان ۱٫۷٪ کاهش یافت.

يورووينگز

درآمد در يورو وينگز در سال ۲۰۱۸ منجر به جهش رشدی شد که شرکت هواپیمایی از طریق ادغام بخش های بزرگی از ناوگان سابق هوا برلین تجربه کرد و به ویژه با هزینه ای حدود ۱۷۰ میلیون یورو در هزینه های مرتبط با هزینه های غیر مجاز مواجه شد. ادغام به پایان دوره سه ماهه سوم پایان یافت. EBIT تنظیم شده برای سال به -۲۳۱ میلیون یورو کاهش یافته است (سال قبل: ۶۰ میلیون یورو) ، و بودجه احتياطي EBIT تنظیم شده به ترتیب به -۵٫۵ درصد کاهش یافت، کاهش ۷٫۰ درصد (سال قبل: ۱٫۵ درصد). درآمدهای واحد (برای جابجایی ارزها) برای سال ۲۰۱۷ به میزان ۲٫۹ درصد کاهش یافته است، که عمدتا بر پایه مقایسه سختی سال گذشته است. هزینه های واحد (برای تأثیرات سوخت و ارز و به استثنای تاثیر تغییر در حسابداری) ۱٫۹ درصد بالاتر از سطح سال گذشته بود. با این وجود، صرف هزینه ی ادغام غیر مجدد، هزینه ی واحد ۲٫۹ درصد کمتر از سطح ۲۰۱۷ بود.

خدمات هوايي

تدارکات گروه، خدمات فنی و بخش های کسب و کار کسب و کار همه درآمد خود را برای سال افزایش داد. بخش تدارکات با لوفت هانزا كارگو رکورد خود را افزایش داد EBIT در سال ۲۰۱۷ با دو درصد بیشتر به ۲۶۸ میلیون یورو رسید (سال قبل: ۲۶۳ میلیون یورو).

EBIT در مركز فني لوفت هانزا ۲ درصد بود كه ۴۲۵ يورو افزايش يافت (سال قبل: ۴۱۵ ميليون). بخش پذيرايي گروه در سال ۲۰۱۸، EBIT را به اندازه ۱۱۵ ميليون يورو بدست آورد (سال قبل: ۶۶ ميليون) سال به سال ۷۴ درصد افزايش مي يابد.

EBIT   برای کارهای اضافی و گروهی کاهش یافته ۴۵ درصد به ۱۸۹ میلیون یورو (سال قبل: ۱۳۰ میلیون یورو) کاهش یافته ، که عمدتا تحت تأثیر تأثیرات مثبت در سال گذشته قرار نگرفته است.

چشم انداز

گروه لوفت هانزا در سال ۲۰۱۹ برای دستیابی به رشد کیفی پایدار تمرکز خواهد کرد. بنابراین، گروه در حال افزایش بیشتر ظرفیت خود برای خطوط هوایی خود را برای تابستان آینده به ۱٫۹ درصد کاهش می دهد. با وجود این، گروه انتظار دارد درآمد سالانه درآمد سالانه تک رقمی را گزارش کند.

کاهش هزینه ها کمک زیادی به جبران ۶۵۰ میلیون یورو از هزینه های اضافی خواهد شد که انتظار می رود که توسط خطوط هوایی به دلیل هزینه های بالای سوخت روبرو شوند. به طور کلی، گروه انتظار دارد که بودجه احتياطي EBIT  تعدیل شده را برای سالیانه ۶٫۵ تا ۸٫۰ درصد ارسال کند. انتظار میرود يورووينگز برای دستیابی به EBIT تنظيم شده، که بهبود قابل توجهی در نتیجه درآمد ۲۰۱۸ خواهد بود.

منبع

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت + پانزده =