اخبارسفرویژه

این غذا ها را هرگز قبل از پرواز نخورید

آنچه قبل از پرواز میل می‌کنید، می‌تواند تأثیر بسزایی در احساس شما هنگام پرواز داشته باشد (حتی احساس شما در زمان فرود آمدن). پس اگر آسایشتان در طول پرواز برایتان اهمیت دارد و البته آدم خوش‌ خوراکی هم هستید، این مطلب را تا انتها بخوانید.

این غذاهای فاجعه انگیز را قبل از پرواز کنار گذارید تا از نفخ کردن، یک هم‌سفر بد بودن و وحشت دیگران در سفر جلوگیری کنید. در ادامه به ذکر ۸ غذا می‌پردازیم که نباید قبل از پرواز میل کنید.

غذاهای سرخ‌شده یا فست فود

بخاطر رستوران‌های فست فودی که در همه قسمت‌های فرودگاه دیده می‌شوند، وسوسه شده‌اید؟ باید این نکته را بدانید که عمل گوارش در ارتفاع ۳۵۰۰۰ فوتی دشوارتر است. علاوه بر این مسئله، دستگاه گوارش انسان در آن زمان در حال فرآیند جذب چربی‌های اشباع‌ شده است و شما غذایی خورده‌اید که سبب سوزش معده و دل‌درد می‌شود. طبق یافته دانشمندان، خوردن چربی‌های اشباع‌شده می‌تواند سبب انقباض در جریان خون شود که این امر سبب افزایش خطر ترمبوز عمیق ورید می‌شود (لخته شدن خون در رگ یا DVT).

سبزیجات متعلق به خانواده کلم

کابین هواپیما تحت‌فشار است اما به معنای یکسان بودن هوای آن مانند فشار هوای روی زمین نیست. آیا می‌دانید که پس از برخواستن هواپیما، فشار داخل کابین کاهش‌یافته و باعث می‌شود که هوای کابین تا حدود ۳۰٪ گسترش یابد؟ این امر سبب بلعیده شدن هوا و گازها به داخل شکم و کمی منبسط شدن روده‌ها می‌شود، درنتیجه منجر به یک حس ناراحت‌کننده و نفخ می‌گردد. برای به حداقل رساندن تأثیر این رویداد، از خوردن کلم بروکلی، کلم پیچ و سایر سبزیجات از این‌ دست که سبب افزایش نفخ می‌شوند خودداری کنید.

نوشیدنی‌های کربنات دار

نوشیدنی‌های کربنات دارد مانند نوشابه و دلستر نیز عوامل اصلی در نفخ شکم هستند. حباب‌های کوچکی را تصور کنید که به‌عنوان بالن‌های کوچک در حال بلعیدن آن‌ها هستید که نهایتاً وارد معده می‌شوند و سپس به‌سرعت در زمان تغییر فشار منبسط می‌شوند. ناراحت‌کننده است.

آدامس‌ها و شیرینی‌های بدون قند

محصولات بدون قند می‌توانند برای دیابتی‌ها و افرادی که رژیم دارند مؤثر باشند اما معمولاً حاوی شیرین‌کننده‌های مصنوعی هستند. متأسفانه بدن انسان قادر به پردازش مؤثر شکرهای مصنوعی نیست و این مواد می‌توانند سبب نفخ، گاز و حتی تأثیرات ملین شوند، این چیزی نیست که بخواهید، البته اگر دلتان نمی‌خواهد که تمام مدت پرواز را در دستشویی کوچک آن بگذرانید. در زمان خرید آدامس و شیرینی، به بسته‌بندی آن دقت کنید. بسیاری از محصولات لیبل کوچکی درباره عوارض جانبی ناخوشایند این افزودنی‌های مصنوعی دارند.

حبوبات

لوبیا نیز مقصر اصلی دیگر در باد معده است. انواع لوبیا و سایر حبوبات به‌صورت طبیعی حاوی شکرهای پیچیده هضم نشدنی هستند که منجر به نفخ معده در هواپیما می‌شوند. نمی‌توانید بدون صبحانه سنتی انگلیسی خود که لوبیای پخته کنارش گذاشته‌شده زندگی کنید؟ خیساندن لوبیا از شب قبل می‌تواند بسیاری از مشکلات مربوط به شکر آن را حل کند.

سیر

سیر خوشمزه است اما مسلماً باعث بد بو شدن تنفس می‌شود. سیر حاوی ترکیبات سولفوریک است که جذب جریان خون و شش‌ها می‌شود. بدان معنا که شما در حال بازدم بوی سیر هستید (حتی اگر مسواک زده باشید) و سیر در حال بیرون زدن از روزنه‌های شماست. پس بخاطر هم‌سفرانتان هم که شده، از خوردن پاستای پر از سیر، قبل از پرواز خودداری کنید.

آب، قهوه و چایی که داخل هواپیما سرو می‌شود

تأمین آب بدن در هنگام پرواز حائز اهمیت است اما بهتر است بجای گرفتن آب از میهمان‌دار،‌ با خود یک بطری آب به همراه داشته باشید. آزمایشات انجام‌شده توسط EPA در سال‌های گذشته نشان داد که از هر ۷ هواپیما یکی از آن‌ها دارای مخزن آب است و این مطابق با استانداردهای فدرال نیست، چراکه این آب‌ها در حقیقت حاوی میکروب ایکولی هستند. گرچه میهمان‌داران ممکن است آب را از داخل یک بطری بزرگ‌تر به داخل بطری کوچک‌تر بریزند و در اختیار شما بگذارند اما آن بطری می‌تواند از مخزن آب پر شده باشد. قهوه و چایی نیز اغلب از همین آب تهیه می‌شوند، که معمولاً به‌اندازه کافی برای کشته شدن میکروب‌ها گرم نمی‌شود. گاهی یخ نیز در هواپیما عرضه می‌شود، پس بهتر است که از مصرف آن نیز خودداری کنید.

آیا تا به حال تجربه‌ی بدی در حین پرواز داشته‌اید که مربوط به خوراکی باشد که قبل از آن میل کرده‌اید؟ به نظرتان مصرف نکردن موارد گفته شده می‌تواند موثر باشد؟

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار + سیزده =